10 Şubat 2013 Pazar

zeytinyağlı pırasa sarması


Pırasanın girdiği tüm yemekleri çok seviyorum.Sarması da çok lezzetli oluyor.Denemeyenlere tavsiye ediyorum ve hemen tarifini veriyorum.


Malzemeler
1/2 kg pırasa (kalın olmalı)
1su bardağı pirinç
1tatlı kaşığı biber salçası (ev yapımı daha güzel oluyor)
1 adet orta boy soğan
1 tutam maydanoz
1 çay bardağı zeytinyağı
1 adet limon
Tuz, karabiber, pulbiber


Yapılışı

Pırasalarının yeşil kısımlarını ayırıyoruz.Beyaz kısımlarını parmak boyunda kesiyoruz.Her parçayı da boylamasına ortasına kadar kesiyoruz.Ortasını ayırıp, kenarlarını kaynayan suda, yumuşayana kadar haşlıyoruz.Diğer malzemeleri de doğrayıp, hepsini karıştırarak, iç harcını hazırlıyoruz.Haşladığımız yaprakları katlarına ayırıyoruz.Her pırasa yaprağına, iç harç koyup sarıyoruz.Tencerenin dibine kullanmadığımız yaprakları yerleştiriyoruz.(Ben lezzet versin diye 1 adet havucu da halka halka doğrayarak, tencerenin dibine yerleştirdim.)Üzerine sarmaları sıralıyoruz.Limon dilimlerini üzerlerine diziyoruz.Üzerine biraz tuz serpip, birazsu ekleyerek kısık ateşte pişiriyoruz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder