17 Şubat 2013 Pazar

haşhaşlı poğaça




Hamur işlerinin hepsini severim ama poaçanın tadı bir başkadır. İkinci bebeğime hamileyken de mayalı poaçaya aşermiştim. Neredeyse her gün yapıp, hepsini yiyordum :) Çok kilo aldığımı düşüneceksiniz şimdi. Evet aldım, ama sonra hepsini geri verdim. Çünkü bebeğim büyüdü 1,5 yaşına geldi ve hiç yerinde durmuyor, beni hep arkasından koşturuyor. Neyse bunları anlatmaya başlarsan bitiremem. Ben tarife geçeyim.

Malzemeler
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaş maya
Aldığı kadar un
Üzeri için 1 yumurta sarısı haşhaş
İç harcı için
150 gr beyaz peynir
Bir tutam maydanoz

Yapılışı

Ilık sütü ve suyu yoğurma kabına alıyoruz. İçerisine şekeri ve tuzu ilave ediyoruz. Karıştırarak şekerle tuzun erimesini sağlıyoruz. Sonra mayayı ve sıvı yağı ekliyoruz ve mayanın da erimesi için elimizle karıştırıyoruz. Azar azar un ilave ederek yoğuruyoruz. Üzerine ılık bir bez örterek 45-50 dk mayalanmasını bekliyoruz. Peyniri çatalla eziyoruz. Maydanozları ince ince kıyarak, peynire ekleyip, karıştırıyoruz. 


Mayalanan hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar kopararak, içerisine peynirli harçtan koyup yuvarlıyoruz. Yağlanmış tepsiye diziyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaş serpiyoruz.


180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder