13 Nisan 2013 Cumartesi

çilekli turta





En sevdiğim mevsim, çilek mevsimi... Artık sıkça çilekli tarifler göreceğiz. Bir tarif de benden olsun. Krema olarak yoğurt kullandığım için çok hafif oldu. Aşağıda tarifini verdiğim kek hamurunu ikiye bölüp, yarısını bu tarifte taban olarak, diğer yarısını ise çikolatalı kek yapımında kullandım. Anlayacağınız bir taşla iki kuş. Tabi isterseniz siz sadece yarım ölçü kullanabilirsiniz.



Malzemeler
3 yumurta
2 su bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket vanilin
1 çay kaşığı karbonat
2,5 un
Kreması için
1 kase süzme yoğurt
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket damla sakızlı vanilin
Üzeri için
1kg. taze çilek
1 yemek kaşığı pudra şekeri
Yapılışı

Sırasıyla tüm malzemeler karıştılarak bildiğimiz usulde bir kek hamuru hazırlanır. Yağlanmış tart kalıbına, hazırlanan hamurun yarısı boşaltılır.( Kalanını dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.)

 
170 derecede pişirilir.



 
Soğuyunca, kalıptan çıkarılarak, tart şekli vermek için iç kısmı yarım cm. derinliğinde oyulur. Yoğurt, pudra şekeri ve vanilya ( Limon ya da portakal kabuğu da olabilir) iyice çırpılır.




 
 Kekin üzerine dökülür.




 
İkiye kesilen çilekler En üste yerleştirilir.




 
Son olarak pudra şekeri elenerek süslenir. Afiyet olsun.

31 yorum:

  1. ayy canım çekti.Bende yapsam hazır çilek de varken:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi yap canım. Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  2. tam mevsimi canım ellerine sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Nefis gözüküyor..Yazdığın gibi tamda çilek zamanı herkes çilekli pasta yapıyor :) Afiyetle yiyin inşallah canım..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım..Evet bu ara çok güzel çilekli tarifler görüyoruz. heekesin ellerine sağlık.

      Sil
  4. bayılırım ben çilekli pastaya hastasıyımdır. ellerine sağlık mükemmel görünüyor :)canım çekti yaa :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy keşke birlikte yiyebilsek... bu blog işinin en sevmediğim kısmı bu işte. yapıp gösteriyorsun ama paylaşamıyorsun...

      Sil
  5. çok güzel olmuş çokkk, seyretmeden yememek lazım, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene çok sevindim. güzel yorumun için çok sağol.

      Sil
  6. ellerine sağlık canım enfes olmuşşş...sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol Seldacığım. ben de sevgilerimi yolluyorum...

      Sil
  7. Canım ellerine sağlık.Bence bu düpedüz çilekli,nefis bir turta ;) selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Hülyacığım. ben de kararsız kalmıştım ismine ne yazsam diye. tabanında kek olduğu için pasta yazmıştım ama dediğin gibi görüntüsü turtaya benziyor. Hemen ismini değiştiriyorum. Sevgiler.

      Sil
  8. Canım eline sağlık bendede pastası var çok severim mmmmmmmm:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Senin de ellerine sağlık, gördüm o harika pastanı. Tam bir şaheser.

      Sil
  9. tam yaz tatlısı olmuş canım.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet disalciğim tam yaza göre hafif bir tatlı oldu. Çok sağol.

      Sil
  10. neredeyse hepimizde çilekler arzı endam ediyor :) eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle. Senin çilekli pastan da çok harika ellerine sağlık. bayıldım.

      Sil
  11. elıne sağlık nefıs bır turta olmus kek hamuru ılede değısık olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Selmacığım. Gerçekten pratik oldu. Kalan hamurdan da çikolatalı cupcake yaptım. çocuklar çok sevdi.

      Sil
  12. Nefis görünüyor çileğin mevsimi ve tatlılara çok yakışıyor,tarifin çok güzel bir hamur iki kek ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Cizelciğim. Çilek zamanı çabuk geçiyor. Mevsiminde bol bol yapmak lazım.

      Sil
  13. çilek candır:)
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için çok teşekkürler. sevgiler.

      Sil
  14. Aman yarabbim nefis bir şey bu, çok şık....özellikle de bu süzme yoğurtlu kremayı denemeliyim. bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğin için çok mutlu oldum. Süzme yoğurtla krema çok hafif oluyor. Sen de benim gibi yağlı kremalardan hoşlanmıyorsan tavsiye ederim.

      Sil
  15. offf bayıldım yaaa çilek çilek çilek...ellerine saglık...

    YanıtlaSil