23 Eylül 2013 Pazartesi

dereotlu, patatesli poğaça





Upuzuuuun bir aradan sonra herkese merhaba....
Tatil rehavetini biraz abarttım biliyorum ama yeniden bloğumda olmak ve tarif yazmak çok güzel.

Malum okullar açıldı ve bir koşuşturma aldı başını gidiyor. Beslenme çantasına ne koysam telaşı da başladı. Çocuğumun beslenmesine hazır ürün koymaktan hoşlanmıyorum. Sağlıklı ve onun seveceği yiyecekleri hazırlamaya özen göstermeye çalışıyorum. Bu düşünceden yola çıkarak hazırladığım bu poğaçaları beğeneceğinizi umuyorum. Herkese sevgiler :))


Malzemeler
 
2 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta ( sarısı üzeri için )
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
Aldığı kadar un
 
İç malzemesi için
3 adet haşlanmış orta boy patates
Yarım demet dereotu
Karabiber, tuz
 
Üzeri için
Kaya tuzu ya da çörek otu
 
Yapılışı
 
Yoğurma kabının içine un, şeker, tuz ve mayayı koyup karıştırıyoruz. Daha sonra sıvı malzemeleri ekleyip yoğuruyoruz. Ele yapışmayan, yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hazırladığımız hamuru, üzerini nemli bir bez ya da streçfilmle örterek, en az 45 dakika mayalanmaya bırakıyoruz. Bu sırada  haşlanmış patatesleri rendeleyip, ince doğranmış dereotu ile karıştırıyoruz. Tuz ve karabiber ekliyoruz. Mayalanan hamuru iki parçaya bölüp, her parçayı merdaneyle yarım cm kalınlığında açıyoruz. Üzerine hazırladığımız patatesli harçtan koyup, yayıyoruz. Hamurun bir ucundan kıvırarak rulo olacak şekilde sarıyoruz. Başparmak kalınlığında dilimliyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştiriyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, kaya tuzu serpiyoruz. 200 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun.
   


27 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim. benden de sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin canım yine harika bir tarifle gelmişsin ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbulduk canım beğenmene sevindim. sevgiler

      Sil
  3. nefis bir poğaça eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. İnanılmaz güzel gözüküyorlar. Puhaça değil börek resmen. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. hosgeldinn cnmmm ilhan beye katiliyorumm nefisss:)

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldiniz...
    Müthiş bir görüntü lezzeti de öyledir eminim...
    Ellerinize sağlık ,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık bende çok severek tüketirim dereotlu poaçayı

    YanıtlaSil
  8. Hoş geldin canım özlettin kendini. Eline sağlık nefis bir poğaça olmuş sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Sevgili Sema ben de sizi çok özlemişim :))

      Sil
  9. Görüntü çok hoş şekline bayıldım bunun eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.. poğaça yapmayı pek beceremiyorum ama bunu çok denemek istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok pratik bir tarif eminim kolaylıkla yaparsın. sen yeter ki iste. sevgiler

      Sil
  11. Canım harika görünüyor ellerine sağlık..Şeklini çok beğendim , afiyetle yesin kuzucuk :)

    YanıtlaSil
  12. Çıtır çıtır olan poğoçaya bayılırım :) Harika görünüyor.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. hosgeldın tarıfıde not aldım cok guzelmıs elıne sağlık

    YanıtlaSil
  14. Enfes görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil