28 Kasım 2013 Perşembe

fıstıklı kurabiye

herkese iyi geceler... bilgisayarımda sorun olduğu için uzun bir süredir tarif giremiyordum. tarifler epey birikti. bu lezzetli kurabiyeyle başlayalım....
malzemeler
250 gr. tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ 
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartmatozu
aldığı kadar un

üzeri için
Antep fıstığı

yapılışı

oda sıcaklığındaki margarin ve diğer malzemeler karıştırılarak, kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurulur. hamurdan küçük parçalar koparılarak yuvarlanır. üzerine parmakla basılarak fıstık konur. 180 derecede rengi değişmeden pişirilir. 
afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Ellerine sağlık fıstık girerde kötü olur mu hiç. Yalnız pişince fıstıkların dökülme ihtimalinin yüksek olduğu için ben olsam fıstığın alt tarafına yumurta akı sürerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumurta akı sürmek gerçekten güzel fikir, çok teşekkür ederim. Üzerine yumurta akı sürerek ceviz ya da fistığa bulayarak daha farklı bir kurabiye ben de yaparım. Ama bu tarifte yumurta akı kullanmayışımın sebebi saf fıstık lezzetini daha yoğun ortaya çıkarabilmek. Hatta bazen fırından çıktıktan sonra fıstığı üzerine serperim. Böylece daha lezzetli oluyor diye düşünüyorum. Güzel yorumun için tekrar teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  2. ellerinize sağlık sevgili Hatice Hanım...
    biriken diğer tariflerinizi de dört gözle bekliyoruz...;)
    kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Azracığım seni blogumda görmek beni çok mutlu etti. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Daha sık tarif yazmayı ben de çok istiyorum.Bundan sonra daha sık görüşmek üzere diyor, aynı şekilde sevgilerimi yolluyorum...

      Sil
  3. Ellerine sağlık harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim beğendiğne sevindim sevgiler...

      Sil
  4. Allahım bu nasıl bir görüntüdür böyle
    Ellerinize sağlık vallahi
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim nilaycığım beğendiğin için çok sevindim. kocaman sevgiler...

      Sil
  5. Yeni rastladım. :)

    Leziz görünüyorlar. :)

    Bu arada bu gece 00'da hem Kafa'da hem de Ters Düz'de yeni yazı/bölüm yayımlıyorum, vaktiniz olursa ilk gelen siz olun. :) Ama pardon, siz henüz gelmediyseniz TD kafanızı karıştırabilir ama Kafa her an ideal. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. yazılarını takip edeceğim...

      Sil
  6. bunu da akrabalarıma yaptırayım du.
    :)

    YanıtlaSil